گروه صنعتی آلپ

بزرگترین تولید کننده انواع پکیج های برقی ، پکیج های دوگانه سوز و سه گانه سوز در ایران مشاوره قبل از خریدتماس با ما

گروه صنعتی آلپ

بزرگترین تولید کننده انواع پکیج های برقی ، پکیج های دوگانه سوز و سه گانه سوز در ایران مشاوره قبل از خریدتماس با ما

متدهای بازاریابی جدید چیست؟

متدهای بازاریابی جدید در واقع همان متدهای قدیمی است که برطبق خواست، نیاز و فرهنگ جوامع تغییر کرده و به اصطلاح بروزرسانی شده است. در واقع این متدها همان تجربیاتی است که یک بازاریاب در حین بازاریابی به دست می آورد.

یک بازاریاب در هیچ مدرسه یا دانشگاهی نمی تواند این متدهای بازاریابی را بطور کامل بیاموزد و این خود فرد است که طی آزمون خطا و اشتباه در می یابد، بهترین نوع بازاریابی که با شغل و حرفه وی مناسبت دارد، کدام است. 
در متدهای بازاریابی جدید به فروش و فروشنده و اثر بخشی فروشنده در فروش کالا اهمیت زیادی داده می شود. ما در این جا به بررسی چگونگی اثر بخشی یک فروشنده حرفه ای در بالا بردن فروش کالای یک شرکت خواهیم پرداخت و متدهای جدیدی را برای بازاریابی پیش روی شما قرار خواهیم داد.

تفاوت های یک فروشنده حرفه ای با یک فروشنده غیر حرفه ای

بین یک فروشنده حرفه ای و یک فروشنده غیرحرفه ای تفاوت زیادی وجود دارد. در هنگام فروش، یک فروشنده حرفه ای به نیاز شرکت یا شخص خریدار اهمیت زیادی می دهد و آن شرکت را قانع می کند که این محصول حتماً مورد نیاز سازمان وی می باشد که در این حالت هر دو سوی معامله سود می کنند، که البته این امر احتیاج به کسب دانش شخصیت شناسی دارد.
برخلاف یک فروشنده غیر حرفه ای که بدون در نظر گرفتن نیاز مشتری فقط به بیان ویژگی های محصول خود می پردازد.

از اشتباهات رایج فروشندگان غیرحرفه ای، این است که گمان می کنند زمانی را که صرف فروش یک محصول ارزان قیمت می کنند، باید کمتر از زمانی باشد که برای فروش یک محصول گران قیمت صرف می کنند؛ در حالی که باید بدانند برای تمامی مشتریان شان حتی جزئی ترین آن ها ارزش قائل باشند. 
یک فروشنده حرفه ای می داند که باید در مقام حمایت از مشتری ظاهر شود تا خریدار بتواند به او اعتماد نماید و به چشم یک مزاحم به او نگاه نکند. بنابراین برای اینکه یک فروشنده حرفه باشید، هرگز سعی نکنید تا یک محصول را به مشتری خود بقبولانید، بلکه سعی کنید نیاز او را شناخته و متناسب با نیاز وی به او محصول پیشنهاد کنید.

جملات نقش تعیین کنندگی در برقراری ارتباط دارند. جملات شکیل و بامحتوا به کار ببرید و بدانید یک اشتباه کوچک خسارت بزرگی در پی دارد. برای تمامی مشتریانتان زمان کافی صرف کنید و آن ها را تا می توانید پای میز مذاکره نگه دارید و مانند فروشندگان غیر حرفه ای مکالمه را به یک جلسه خلاصه نکنید، بلکه با آن ها مخصوصاً اگر شرکت یا سازمانی باشند، قرار ملاقات حضوری بگذارید که در غیر این صورت ممکن است مشتریان خود را به راحتی از دست بدهید.

برای کسب و کار خود حتماً فروشنده ای را انتخاب نمایید که به تمامی قسمت های کار آگاهی داشته باشد و در هنگام سؤال و پاسخ های مکرر، اطلاعات و آگاهی کامل را در اختیار مشتریان بگذارد. یک فروشنده حرفه ای قادر است، خریدار را برای خرید مجدد تشویق نماید و از یک مشتری معمولی یک مشتری دائمی بسازد. او به راحتی می تواند سوالاتی که ممکن است مشتری در ذهن بگذراند را حدس زده و با میل و رغبت در توضیحات خود آن ها را بگنجاند.
بازاریابی دیجیتال_انواع بازاریابی



متدهای بازاریابی

  • فروشگاه یا وب سایت خود را بر روی کاغذ های کوچکی به صورت آگهی، تبلیغ نمایید و از دیگران بخواهید آن ها را ببینند و نظر خود را در مورد آنها بگویند، کارت های ویزیت کوچک اما با قدرت بالا مانند یک کارت دعوت عمل می کند که اگر آن را به هرکس بدهید، گویی از او دعوت کرده اید تا به فروشگاه شما برای خرید بیاید. همچنین می توانید ابتکار عمل داشته حتی بخشی از آن را بین کارمندان خود تقسیم کنید تا آن ها نیز در این امر با شما مشارکت نمایند و آن کارت های ویزیت را در هر کجا که می روند استفاده کنند.
  • انتخاب یک روش برای بازاریابی مسلماً کار بسیار اشتباهی است روش های مختلف را استفاده کنید و از مشتریان خود بازخورد بگیرید و نظر آن ها را جویا شوید تا بتوانید روش مناسب تبلیغات برای کسب و کار خود را برگزینید.
  • همیشه به مشتریان قدیمی خود پای بند باشید با فرستادن پیام یا ایمیل یا کارت های تبریک از اینکه شما را انتخاب کرده اند تشکر نمایید و با دادن قول هایی چون تخفیف های ویژه آن ها را تشویق به خرید دوباره نمایید.
  • برای تبلیغات خود زمان و مکان خاص قائل نباشید. حتی در یک نامه و پست الکترونیکی ساده فرصت را غنیمت بدانید و دست از تبلیغات مجموعه خود برندارید، برای کاهش هزینه های تبلیغات خود می توانید به دنبال شرکتی بگردید که با کسب و کار شما هم سو باشد. پس در پرداخت هزینه ها مشارکتی عمل کنید تا هزینه های شما کاهش پیدا کند.
  • با مشتریان خود طوری برخورد نمایید که افراد احساس صمّیمیّت بیشتری با سازمان شما نمایند و رابطه ای دوستانه با شما داشته باشند، خدمات اضافه و هرچند کوچک را به مشتریانتان در کنار خدمات اصلی ارائه نمایید تا در خاطر آن ها باقی بمانید.
  • صداقت در فروش و دوری از هرگونه تقلّب در کار، شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می کند. انتخاب قیمت مناسب و متناسب با خدمتی که ارائه می نمایید، شما را یک شرکت متعهد به اصول اخلاقی در میان مشتریانتان معرفی می کند و اگر زمانی اقدام به بالا بردن قیمت محصولات خود نمودید، باید مشتری بالا رفتن کیفیت را در محصولات شما مشاهده نماید که این روش خود بهترین بازاریابی محسوب می شود.
  • توجه بیش از اندازه به رقیبانتان شما را از رسیدگی به امور سازمانتان باز می دارد. خوب است که هر از گاهی به فعالیت های رقیبانتان نیم نگاهی بیندازید امّا اینکه تمام تمرکز خود را به آن معطوف نمایید، کار اشتباهی است.
  • مهمترین پیشنهاد سفارش آن هایی هستند که برای بار دوم اقدام به این کار نموده اند پس یک نظر سنجی جامع و کامل برای مشتریان خود تهیه کنید تا هم مشتریان خود را بهتر بشناسید و هم مشتریان برتر خود را مشخص کنید پس می توانید به آن ها به خاطر سود آور بودنشان پاداش بدهید.

ما برای شما آموزش بازاریابی اینترنتی در آژانس دیجیتال مارکتیگ رخ اد را برای شما پیشنهاد می کنیم که در زمینه ی بازاریابی به شما آموزش های مفیدی ارائه می دهد

سئو چیست؟ اولین قدم را درست بردارید

تعاریف بسیار زیادی برای مفهوم سئو ارائه شده است. شاید اولین و ساده ترین بیان این باشد که SEO نسخه کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.

ولی هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه هدف ما رضایت کاربر است. گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربران از نتایج جستجو دارد و تلاش میکند تا سایت هایی را در رتبه های بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است. در نتیجه میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است.

برای کسب موفقیت در سئو باید بیش از هر چیز به رضایت کاربر توجه کنیم. رضایت کاربر از محتوای شما به عوامل متعددی بستگی دارد. ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، پاسخ گویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد دیگر بر رضایت کاربران تاثیر گذار هستند.

چرا سئو بر موفقیت یک کسب و کار تاثیرگذار است؟

طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.

اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.

چرا سئو سایت برای ما مهم است

به عنوان مثال تصور کنید که فردی به دنبال خرید گوشی سامسونگ نوت 9 باشد، اولین اقدام او احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل است. پس از جستجو لیستی از نتایج به کاربر نمایش داده میشود. سایت هایی که رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند قاعدتا شانس بیشتری نیز برای ورود این فرد به سایت خود خواهند داشت.

 

به طور متوسط 32 درصد کاربران دسکتاپ و 24 درصد کاربران موبایل بر روی رتبه یک گوگل کلیک میکنند

پس از ورود کاربر به سایت فرآیند تبدیل او به مشتری آغاز میشود. حال تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. احتمالا از سایت خارج شده و گزینه دیگری را در گوگل انتخاب میکند. رفتار کاربران هنگام جستجو یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود.

در مجموع میتوان گفت هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها فراهم کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری افزایش خواهد یافت.

آموزش طراحی لوگو در ۵ گام ساده

گاهی با دیدن تغییر لوگوی یک شرکت مسئله طراحی لوگو برای شرکت‌های مختلف برای ما جالب می‌شود و با روش‌های مختلفی به دنبال آموزش طراحی لوگو هستیم تا این تغییرات را درک کنیم. در این مورد دو دیدگاه متفاوت وجود دارد. دیدگاه اول مخصوص طراحان حرفه‌ای است که طراحی آرم یک شرکت را به چند مرحله پیچیده تبدیل می‌کنند و در نهایت یک لوگو مفهومی فوق العاده طراحی می‌کنند. این در حالی است که گروهی دیگر از ابزارها و نرم افزارهای طراحی لوگو استفاده می‌کنند که کار بسیار ساده و معمولی است.

اگر شما هم به فکر آموزش طراحی لوگو به صورت حرفه‌ای هستید، لازم است که پنج مرحله ساده را به صورت گام به گام دنبال کنید تا یک نماد زیبا و مفهومی بسازید.

گام اول؛ بدانید لوگو چیست و چه چیزی را نشان می‌دهد

قبل از طراحی یک آرم تجاری، شما باید درک کنید که لوگو چه چیزی است، قرار است چه چیزی را نشان دهد و چه چیزی باید انجام شود. لوگو فقط یک علامت خاص نیست، بلکه لوگو نشان دهنده نام تجاری یک کسب و کار است که اطلاعات مختلفی را از طریق شکل، فونت، رنگ یا تصاویر نشان می‌دهد 

لوگو برای جلب اعتماد، ایجاد شناخت و تحسین برای یک شرکت یا محصول الهام بخش است و کار ما به عنوان طراح آن برای ایجاد یک آرم این است که کار مورد نظر را در قالب لوگو نشان دهیم. در حقیقت ما باید بدانیم که در آموزش طراحی لوگو دقیقاً دنبال چه چیزی هستیم و می‌خواهیم چه چیزی را به مخاطب نشان دهیم.

 گام دوم؛ با اصول مؤثر طراحی لوگو آشنا باشید

حالا که می دانید لوگو چیزی را انجام می‌دهد و قرار است چه چیزی را نشان دهد، لازم است با ابزارها و اصولی که قرار است یک لوگو بزرگ را ایجاد کنند آشنا باشیم و قوانین اساسی و اصول طراحی مؤثر در لوگو را بشناسیم. اصول مؤثر در آموزش طراحی لوگو را می‌توان به پنج اصل ساده تقسیم کرد:

لوگو باید ساده باشد

هرچه طراحی یک لوگو ساده‌تر باشد امکان به رسمیت شناخته شدن آن آسانتر است و از طرفی اجازه می‌دهد که لوگو به عنوان یک نشانه همه کارها، و به یادماندنی شناخته شود. یک آرم خوب بدون اغراق، یک چیز غیر منتظره و منحصر به فرد است که در هیچ کدام از قسمتهای آن زیاده روی وجود ندارد.

 لوگو باید به یاد ماندنی باشد

توصیه می‌کنم که به برخی از برندهای معروف در دنیا توجه کنید. پس از اصل سادگی، بیاد ماندن ویژگی مهم دیگر لوگوهای برتر است. یک طراحی مؤثر لوگو باید به یاد ماندنی باشد و در عین حال ساده بودن لوگو را در ذهن مخاطب حک کند.

لوگو باید بی نظیر باشد و محدود به زمان نباشد

یکی از موارد بسیار مهم در آموزش طراحی لوگو است که یک لوگو خوب باید بی نظیر و منحصر به فرد باشد. در واقع شما باید بررسی‌های مختلفی را بر روی لوگو طراحی شده انجام دهید و مطمئن شوید که آیا طرح مورد نظر برای ۱۰، ۲۰ یا ۵۰ سال مؤثر خواهد بود یا خیر؟!

 لوگو باید پویا و چند کاربردی باشد

لوگوی خوب و مؤثر باید بتواند در انواع رسانه‌ها و برنامه‌های کاربردی مانند وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به خوبی کار کند. به همین دلیل است که قالب استفاده شده برای لوگو اهمیت ویژه‌ای دارد. تغییر کاربری یک آرم از یک سایت به یک گوشی هوشمند بسیار مهم است و می‌تواند اندازه آن را تغییر دهد. بنابراین انتظار شما از لوگو این است که در همه شرایط فقط یک تصویر خاص را نشان دهد.

لوگو باید مناسب و متناسب باشد

طراحی یک لوگو دقیقاً باید با هدف مورد نظر همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، قرار است یک لوگو برای فروشگاه اسباب بازی کودکان طراحی کنید، لازم است که از یک فونت و طرح رنگی کودکانه استفاده کنید. لوگوی مربوط به این حوزه برای یک شرکت حقوقی مناسب نیست. در حقیقت طراحی لوگو و شکل آن تابع هدف نهایی ماست و می‌توان هر کدام از مشاغل را در دسته‌های مختلف قرار داد تا بهترین لوگو از لحاظ شکل ظاهری و فونت برای آنها طراحی شود.

گام سوم؛ از موفقیت‌ها و اشتباهات دیگران درس بگیرید

اگر بندهای قبلی را مطالعه کرده باشید، الان شما با قوانین طراحی آرم یک شرکت آشنایی دارید و همچنین تفاوت بین یک لوگو خوب و بد را تشخیص می‌دهید. با اطلاع از اینکه کدام یک از لوگوها موفق شدند و دلیل موفق شدن آنها چیست، می‌توانید عوامل مؤثر در خوب شدن یک لوگو را بشناسید. به عنوان مثال، اجازه دهید که برند کلاسیک Nike Swoosh را بررسی کنیم. این لوگو توسط کارولین دیویدسون در سال ۱۹۷۱ و تنها با هزینه ۳۵ دلار طراحی شد و هنوز هم به عنوان یک لوگو قوی و بیاد ماندنی که به راحتی مقیاس پذیر است شناخته می‌شود. این آرم ساده و مینیمال نشان دهنده وال مجسمه معروف الهه یونانی پیروزی است. در واقع این باعث شده که برند نایک به عنوان پوشاک ورزشی بسیار بزرگ و معروف باشد. نایک فقط یکی از چندین آرم بزرگ و معروف دنیا است که نمونه‌های مشابه زیادی دارد. شما هم می‌توانید نمونه‌های مختلفی از این لوگوها را پیدا کنید و دلایل موفقیت آنها را پیدا کنید.

به عنوان بخشی از آموزش طراحی لوگو توصیه می‌کنم که یک نگاه ساده به آرم گوگل بندازید. در واقع هم نمونه‌های معروف و هم نمونه‌های ناشناخته زیادی در دنیای اینترنت وجود دارد که شما می‌توانید کیفیت، سادگی و بیادماندنی بودن را در ساختار آنها ببینید.

البته شاید بد نباشد که به طرف مقابل هم نگاهی بیندازیم. امروزه لوگوهای ناموفق زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها به دلایل مختلفی دچار مشکل شدند. در این مطلب به نمونه‌های ناموفق اشاره نخواهیم کرد که از لحاظ حرفه‌ای چندان درست نیست، اما با چند جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید انواع مختلفی از آنها را پیدا کنید و به شما در آموزش طراحی لوگو کمک می‌کنند.

گام چهارم؛ یک فرآیند طراحی لوگو مشخص برای خود ایجاد کنید

حالا ما می دانیم لوگو چه چیزی است، چه اصول و قواعدی در طراحی آن نقش دارد و چه چیزی باعث ایجاد لوگو موفق می‌شود. بنابراین می‌توانیم فرآیند طراحی خود را آغاز کنیم. معمولاً این بخش از کار در ۵ مرحله انجام می‌گیرد و هر کدام از آنها کارهای مخصوص به خود را دارند. البته نباید این نکته را فراموش نکنیم که هر فردی روند طراحی خاص خود را دارد و تجربه در این موضوع بسیار مهم است. تجربه افراد در شناخت طراحی لوگو و همچنین موفقیت‌ها و شکست‌های آنها مشخص می‌کند که فرایند طراحی باید به چه شکل باشد.

به طور خلاصه یک فرایند طراحی لوگو شامل ۷ مرحله زیر می‌شود:

  • طراحی مختصر و اولیه
  • تحقیق و هویت بخشی
  • طرح بندی و ساختار سازی
  • نمونه سازی و مفهوم سازی
  • ارسال به مشتری برای بررسی
  • بازبینی و اضافه کردن موارد دلخواه مشتری
  • ارائه فایل به مشتری و ارائه سایر خدمات گرافیک در صورت نیاز مشتری

در نهایت شما یک فایل به مشتریان خود تحویل می‌دهید که باز هم امکان نقد و بررسی آن وجود دارد. پس شما همیشه در آموزش طراحی لوگو باید بدانید که احتمال ویرایش مجدد نتیجه کار شما هم وجود دارد.

گام پنجم؛ آشنایی با نرم افزارهای طراحی لوگو

پس از اینکه فرآیند طراحی خود را مرتب کردید و یک فایل اولیه کاغذی از آن آماده کردید، حالا باید به سراغ نرم افزارهای گرافیکی بروید. معمولاً نرم افزارهایی مانند Adobe Illustrator در این مورد کاربرد بیشتری دارند، اما شما می‌توانید نرم افزارهای دیگر حتی مانند فتوشاپ را هم امتحان کنید. فقط به عنوان یک نکته به خاطر داشته باشید که همه موارد و مراحل توسط کامپیوتر انجام می‌شود و طراحی اولیه شما بر روی کاغذ بسیار تأثیر گذار است.

پس از آنکه ایده‌های اولیه و طرح‌های خود را از جریان طوفان مغزی دریافت کردید (در مطالب بعدی به بررسی طوفان مغزی هم خواهیم پرداخت)، می‌توانید وارد کار با کامپیوتر و فرایند دیجیتالی کردن لوگو خود شوید. پس از چند ساعت یا چند روز کار طرح اولیه دیجیتالی خود را به مشتری ارسال کنید، پیشنهادات و انتقادات آن‌ها را بگیرید و نسخه را بازبینی کنید، در نهایت پس از تکمیل لوگو آن را به مشتری خود تحویل دهید.

دیدن لوگو های متنوع شاید شما را کنجکاو کرده باشد که این لوگو ها را چطور درست می کنند که جواب سوال شما را با 5 گام بالا پاسخ دادیم و حالا برای مشاهده نمونه کار لوگو در آژانس دیجیتال مارکتینگ رخ اد وارد سایت شوید.

مخفی کردن استوری به چه صورت است.

گاهی پیش می آید که شما میخواهید عکس یا فیلمی را که در استوری اینستاگرام به اشتراک میگذارید از دید فرد یا افرادی مخفی کنید ، کمپانی اینستاگرام این امکان را برای شما به وجود آورده است.

اگر میخواهید عکس یا فیلمی را که در استوری با دوستان خود به اشتراک میگذارید را تنها فرد خاصی مانند X مشاهده نکند و آن را از او مخفی کنید، به قسمت تنظیمات استوری (Story Setting) رفته و در آنجا روی گزینه HIDE STORY FROM کلیک کنید سپس اسامی دنبال کنندگان شما می آید و شما با کلیک کردن روی اسم X او را از دیدن استوری خود محروم میکنید.

هم چنین شما در این مرحله میتوانید استوری خود را نه تنها از دید یک فرد بلکه از دید چندین فرد پنهان کنید.  

برای شما دوستان و بازدید کنندگان گرامی در آژانس دیجیتال مارکتینگ رخ اد نمونه هایی از استوری ها و نمونه کار های خود را اماده کرده ایم

 

 

 


سوپرمارکت آنلاین

سوپرمارکت آنلاین اشاره دارد به فروشگاه مواد غذایی که به هر فرد یا شرکتی اجازه خرید مواد غذایی به صورت آنلاین را می‌دهد.معمولاً یک هزینه تحویل برای ارائه خدمات وجود دارد. خدمات تحویل آنلاین مواد غذایی در سراسر اروپا، آسیا و آمریکای شمالی، اغلب در مرکز شهر در دسترس است. سفارش آنلاین از طریق وب سایت‌های تجارت الکترونیک یا اپلیکیشن‌های موبایل انجام می‌شود. در حال حاضر دونوع سوپرمارکت آنلاین داریم 1. مارکت پلیس 2. مارکت

همانطور که در بالا درباره ی سوپر مارکت انلاین صحبت شد در اکادمی رخ اد برای شما لیستی از این سوپر مارکت ها معرفی شده است

تحویل در فروشگاه

یخچال‌های سفارش آنلاین فروشگاه Save-On-Foods در بریتیش کلمبیا، کانادا

روش پایه‌ای در سفارش آنلاین مواد غذایی به این شکل است که مشتریان سفارش خود را آنلاین انجام داده و سفارش‌های آماده خود را در راه خانه از فروشگاه تحویل می‌گیرند. از آنجایی که نیازی به حمل و نقل نیست، تحویل در فروشگاه معمولاً برای خرید روزانه ارئه می‌شود. معمولاً هزینه خدمات پایین‌تری هم دارد. این گزینه در مناطق روستایی مورد استقبال است. همچنین برای خریدارهایی که در خارج از منطقه تحویل فروشگاه محلی زندگی می‌کنند مورد استفاده است.

حمل و نقل محلی

بیشتر سوپرمارکت‌های آنلاین محلی راننده‌های خاص خود را دارند و می‌توانند کالا را سریع تر از روش اول به دست مشتری برسانند. رایج‌ترین نوع تحویل شخصی به صورت ذخیره مواد غذایی در یک انبار برای تحویل به مشتری است هنگامی که سفارش انجام شده. نوع دیگر تحویل شخصی که کمتر رایج است بر پایه کسب و کار درست به موقع است که هیچ انبار یا موجودی کالا وجود ندارد. در این نوع، تحویل سفارش‌های ثبت شده مشتریان، برای روز بعد است. ارسال مواد غذایی در فروشگاه‌های مواد غذایی آنلاین در صبح روز تحویل انجام می‌شود. برخی از مراکز تحویل مواد غذایی به عنوان Dark storeراه اندازی می‌شوند.

حمل و نقل

این روش شامل حمل و نقل مواد غذایی به وسیلهٔ خدمات پیک است که اکثر سوپرمارکتهای محله از پیک مخصوص به خودشون استفاده می کنند . اگر سفارش مشتری شامل موادغذایی منجمد یا سرد باشد، از روش انجماد لحظه‌ای کالاها و بسته‌بندی آن‌ها در یک ظرف حمل و نقل خاص استفاده می‌کنند. این فروشگاه‌های مواد غذایی آنلاین معمولاً یک منطقهٔ تحویل بزرگ را پوشش می‌دهند.

پلت فرم

پلت فرم تکنولوژی فروشگاه‌های مواد غذایی می‌تواند در داخل خانه توسعه یابد و توسط تیم داخلی سوپرمارکت اداره شود. علاوه بر این، یک پلت فرم شخص سوم می‌تواند مجدد و سفارشی برای انعکاس نام تجاری و ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد شرکت مورد استفاده قرار گیرد. در برخی از موارد، تمام وظایف مدیریت و پشتیبانی در ارائه خدمات پلت فرم، برون سپاری می‌باشد.